CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

star of the day :)

TiK tOk!


Get your own Digital Clock

Thursday, April 30, 2015

Adult are COMPLICATED

Assalamualaikum..
bila update blog je.. 
mesti bersawang..
bila update ja..
bersawang..
xde masa nk update woo..

ok.. back to my topic of the day...
ADULT are basically COMPLICATED..
yess.. we are complicated..
man and woman..
both..
sama ja complicated..
sbb kau xkn faham walaupun kau bagai nak gila cuba nak faham..
tp aku xtao la org2 sekeliling kau mcm mana..
tp mcm tu la org sekeliling aku..

kalau masa kecik2, kau gaduh2 manja ja dengan kawan2 kau..
men rebut2 gula2..sikit2 xnk kawan..sikit2 xnk kawan..
bila dah besar dan dah tahap boleh jadi mak ayah org ni..
benda yang sama juga berlaku,,
the same things..
but the irony is, it HAPPENED IN A DIFFERENT WAYS!!
bila da besar..
kau x boleh nak anggap semua org dgn kau baik..
walaupun it supposed to be like that..
u can't simply trust anyone..
even though the person u already knew since centuries..
ambek kawww.. perumpamaan aku..
mmg la x semua org tu sama..
tp setiap benda yang jadi.. menyebabkan kau lg berhati2 tentang semua benda..
cuma kadang2 tu terlepas juga pada org yang salah..
and masa tu.. u just like..
a jaw dropped with all the saliva are already dried!!
holaaa.. sbb kau dah terperanjat..
and u just realised, hang da habaq org yg salah!!

second thing..
backstabber or pretender..
benda ni mcm sama ja dgn yg atas tu..
kalau atas tu kau x boleh nak percaya ja mcm tu kat org..
yg ni mcm..
kau dah percaya.. atau kau dah buat baik..
tppppppppppppppppppppppp..
tetbe.. kau dgr si polan ni sebenarnya x suka pon kat kau..
ouh noo!!!
xbole je jadi manusia tu ikhlas sikit..
xpenat ke..
org buat baik kat kau..
kau kutuk belakang..
sometimes..
benda yg kau x ptt nk pikir pon ..
kau dengan baik hati tolong fikirkan,..
urrrgggghhhh..
bagus sgt la tu..
GET A LIFE DUDE!!

dulu,..
i always imagine.. 
being an ADULT is much more fun..
but then..
makin bertambah usia kau..
makin la banyak benda kau kena and patut fikir..
makin banyak tanggungjawab kau kena pikul..
makin bertambah drama-drama x berbayar  yang kau kena hadap..
fuhhh..
trust me.. 
for me being an adult areee complicated..
its just like sometimes..
we try to run from all these matters..
tapi.. jauh mana kau boleh lari..
dan kau kena hadap..
cuma.. bila kau dah bersedia nak hadap..
x semestinya keadaan akan menyebelahi kau.
contoh, when u deal with a person..
and u have a problems with that..
org tuu x semestinya akan cuba nak selesaikannya..
sebab everyone ada cara nak cope dgn masalah dia..
cuma bila cara kau berbeza..
dan xde intersection antara cara kau dan dia..
things just gonna be much more worst..

truly..
lepas ja habis final year degree..
mcm2 jadi..
for those yg tahu tu..
tahu la..
for those yang x tahu..
i just hope that you guys x rasa la apa yang i rasa..
habis degree..
being alone at the place you growing up..
sama macam kau start hidup baru kat tmpt yang baru..
org2 yang ada dengan kau dulu..
skrg dah xde da..
kau kena belajar hidup berdikari..
kau kena kenal org2 baru..
u should do the cycle once again..
the learning process come again..
u have to deal with new persons, new environment..
YOU HAVE TO DEAL WITH EVERYTHING..
Dr Azwan once told me..
being awesome instead of what ever u faced..
i'm trying to do so..
dealing with everything sometimes or its actually takes time..
satu demi satu..
dan dia ambil masa..
sgt ambil masa..
cuma skrg..
aku dah kadang2 berserah..
kadang2 give up..
tp..
naaa.. 
its not me..
sikit2..
dan perlahan2..
i hope everything getting much more better..
sbb.. kita x tahu berapa lama nak hidup..
stop being a backstabber..
stop being pretender..
stop running from problem..
can we just being a normal human being..
we didn't care..
we being too selfish..
aku cuma nak hidup dengan bahagia..
dengan keikhlasan..
kita x boleh nk ubah org..
tp kita boleh ubah diri kita,,
moga Allah mempermudahkan segalanya bagi kita..
dan moga Allah jadikan aku seorg yang kuat untuk hadapi semua ini..
amin..




Friday, November 7, 2014

The G-Day!!!


Asalamualaikum.. 
ola.. hye.. 
after 3 years, me, myself finally a Degree's Holder..
Alhamdulillah..
All praise to Allah..
preparation atau debaran nak konvo tu.. 
dah start terasa masa nak pergi ambil Jubah Purple tu..
24 Oktober 2014, Jumaat..
gigih g beratur awal2.. 
pastu g pre-convo..
rupa2nya.. kawan dura tu..
kawan aku juga.. 
Allah mmg mudahkan urusan kitaorg..
mula2 ambil gambar kat dalam UKM.. 
pastu bila nak ambil gambar kat luar.. 
hujan selebat2 tidak..
tp bila dah sampai.. dah x hujan da..
dan bila dah ambil gambar..
masuk je dalam kereta balik.. hujan bukan men lebattt!!!
nasib bek..


holding each other..
takut jatuh!!!hahaha


sebelum hujan turun sekali lg..;D


'korang rse hari ni hujan lebat ke tidokk??"

Konvo start hari Sabtu.. aq rse yg hari2 g tgk konvo kecuali yg first day..
mula2.. kak ika, kak nani and din punya konvo..2 November..



din dang punya konvo!!


dengan kak ika..


ni dengan kak nani..

and hari isnin tu.. turn aq.. pagi tu.. berdebor.. sangat!!
dengan kerja kena buat.. bangun pagi buat kerja dulu..
baru pikir pasal nak siap untuk konvo.. 
jumpa ibu dgn ayah pon masa dalam DECTAR..


selfiefishh dalam tuu..


me and anis..:D


bebudak ni.. aq terjah dulu...lepas keluar dectar..
kiddo.. i love you!!


thanks mizi, aziera and suci sbb dtg..yg baju kuning tu..sibuk gak nak interframe!!




the oleo's..x sempat nak ambil dgn yg lelain..:(


masa semua org dah xde..smpt la ambil dgan diaorg..yeahh:D


terima kasih kesygn.. sbb tolong jadikan saya cantik haritu..
terima kasih.. i love yaa!!



ni berselfie dgn ibu and ayah.. terima kasih sbb dtg..
terima kasih sbb bg bunga..
terima kasih..;)



ade org nak merasa jubah purple.. kita bg je laa
btw.. thats my maksu.. thanks for coming!!:)

the last day of convocation.. turn pali, kak fany, kak intan and kak nor!!


ni gambo pepoyo je.. tp i like it!!


bila kita sengsorang je yg warna purple.. so kita tengah aee!!


geng2 terjah konvo hari last!!:D


dengan kak nor!!


dengan akak gojess!!:D 


nie je la jubah yg sempt merasa nak memakai nya.. next time..
xtao la..harap2.. lepas ni dpt smbung master.. then dapat sambung belajar sampai PHD.. amin...:)

rse mcm kejap je tiga tahun..mcm2 jadi..
semuanya pengalaman.. and everything did for goods..
untuk semua yang dah konvo..tahniah..
lepas ni semua dah ada haluan masing2..
harap kita x lupa satu sama lain..
dan untuk yang belum konvo.. good luck.. 
belajar elok2.. tahun depan turn kalian pulak..
doakan yang terbaik untuk kita semua..
and dear friends and family.. i love you..
thanks and sorry for everything..
doakan saya jadi manusia yang berguna.. 
kalau kita x dpt jumpa lagi lepas ni..
kita jumpa di syurga.. AMIN..;)

ouh ye... gambar dibawah ni..gambar tambahan..muehehe..


bohong la kalau dalam banyak gambo lawa2.. xde yg rare sket kann.. hehehe



Thursday, October 2, 2014

Suatu Hari

Suatu hari, 
aku terima berbagai nikmat..
sungguh, aku bersyukur atas segalanya..
tapi,
Suatu hari yang lainnya,
aku jatuh tersungkur..
jatuh menyembah tanah..
aku rebah..
dan masih mencari-cari tapak untuk cuba bangun..
kerana tiap kali aku jumpa tapak itu..
KAU datang mematahkan tiap usahaku..

Dengan segala nikmat yang telah diberikan..
yang bukan hanya dicari malahan diwarisi..
KAU jadi angkuh..
KAU lupa..
KAU alpa..
malahan KAU jadi bongkak..

Jujur..
aku tak pernah salahkan Tuhan..
kerana,
aku tahu semua ini salah KAU..
KAU yang mungkin tak pernah bersyukur..
KAU, manusia didik diri sendiri untuk jadi tamak..

dan pada diri kau..
KAU berbangga atas setiap satunya..
bermegah dengan setiap perbuatan..
yang setiap satunya membunuh..
aku rasa.. 
dilubuk hati kau yang paling dalam ..
tak ada sekelumit, mahupun secebis rasa bersalah..

Moga Allah tidak menjadikan aku dan manusia lainnya..
seperti ENGKAU..
yang tidak punya rasa..
dan hanya mengikut nafsu serakah..
tanpa peduli yang lainnya

-2 Oktober 2014/Khamis/U.Omar



Saturday, September 27, 2014

Malyne pergi Over the SEA : INDONESIA

Assalamualaikum...
selamat hari sabtu dan selamat malam..
muahhahha..
entri kali ini.. IOLSSS nak cerita Pengalaman saya masa pergi Indonesia ritu..
masa still dalam sem 2, 3rd year lg.. 
rya dah bgtao tentang plan nak g Indonesia tu..
pergi sana dengan Team Kelab Teater Rimba..
dr 19 September 2014- 23 September 2014..
5 hari..

mula2 masa jumpa diaorg..
i was like.. sapa ni.. sapa niii...
*sebab mostlynya..semua Juniors*
ye le.. saya kan dah mcm chipmunk, lepas second year dah x join..
muka nampak bila ade pementasan saja..
muehehehe..
JUNIORSSS..sila jgn ikut cara saya..
I leave for reasons.. bukan suka2 eh..

masa pergi first meeting.. 
alamak ai..semua muka iols x kenal..
just kenal RYA dgn  MIZI je..
ouh..x lupe azman.. sbb dia kan rapat dgn hadi..
and kitaorg plak satu fakulti..
kompem la kitaorg kenal.. eh silap.. I kenal dia..
 yg pergi sana ada 14 org..
Me, Rya, Mizi, Kak Haifa, Bidin, Raby, Mira, Aziera, Fatin, Juan, Diba, Suci, Azman dan Bung..
ouh.. masa kat Jakarta tu... kak Dewi baru join.. so, the Total is 15..








kami bekerjasama dengan kelab Teater Universitas Indonesia..
masa sampai kat airport.. 2 org je yg kenal..
yg lain semua anak2 baru..
yg kenal cuma MERSI dan Puti..
yg lain yang baru kenal tu semuanya peramah..
kitaorg sempat pergi BOGOR dengan Jakarta..
2 setengah kat Bogor dan 2 Hari sentengah lagi kat Jakarta..

Bogor is a nice place..
mcm Cameron Highlands..
tanah tinggi..
ada satu perkara yang aq tabik spring.. 
jalan kat situ mmg kecil..sebab jarak antara rumah dekat..
tp bas mini yg kitaorg naik tu.. boleh masuk..
I were like.. WOOWWWWWWWW.... HEBAT GILA PAKCIK NI!!!
*nganga mulut luas2*
rumah kat situ semua Vila2.. besar.. dan cantik..
masa kat sana..kitaorg gilir2 masak..
mula2 student UI yg masak.. lepas tu.. turn kami plak..
korang boleh bayangkan x?? AMALINA yang masak..
muahahaha....
so.. xyh bayangkan.. tp.. 
Nasi Goreng -AZMAN, DIBA AND FATIN 
Ayam Goreng- MIZI and MALYNE 
yg terhasil.. mmg menjadi sebutan malam tu..
ayam goreng tu campak2 je kot.. sbb guna je apa yg ade kat dapur..
kondifenn.. hahaha..


Sungaii...


berkenaan dgn latihan teater yg kitaorg buat..
berlatih dengan vokal..
dan suara dari perut..
benda yg aq paling FAILED..
*so sad* 
suara yang jelas dan membulat akan menyebabkan penonton faham apa yang kau cuba pentaskan..
andai suara kau meleper.. makanya.. suara mu tidak akan sampai ke penonton.. 
dan membuatkan mereka tercengang2..
satu benda yang aq perasan..
sebutan Anak2 teater UI adalah membulat..
so ayat yang keluar daripada mulut mereka.. JELAS..
tp.. kami lebih kepada meleper..ajet2 sopan gitewww... hahahaha 
so we should work with our pronunciation.. 
x semua ae... paling teruk aq ae..muahahaha

pastu kitaorg ade bengkel lakonan dan bengkel teknikal..
lakonan is about how you hear other and you blend it with your own way..
then u manage to express it to others.. 
yeah. u must have the ability to hear and express.. 
if not.. it wont work..
masa bengkel teknikal.. 
i love to learn about lighting..
suka nak tahu do and dont..
best.. tp banyak lagi yang kena belajar..

kat Bogor.. kitaorg sempat g CURUG..
curug tu Air Terjun..
BAYANGKAN AIR TERJUN KAT TANAH TINGGI!!
fuhhh..sejuk gleeeee...teramat sejuk..
kitaorg g sana.. berjalan kali..
sejam suku juga la berjalan.. pastu ade satu part tu..
curam gle.. mmg gigih semua berjalan..
tp bila dh sampai Curug tu.. 
seronok..hilang penat..
habis mandi3 dan buat WATERFALL CHALLENGE..
kitaorg makan.. peh..kat sini ae..
ade yg tewas dengan AYAM PENYET MENANGIS..
kepedasnnya. tahap terbako lidah..
mmg nk nangis..
Jagung bakar dia best..
yum3!!





Family picture gitewww..



then bila balik ke JAKARTA..
aq contact kak NIKEN..
and luckily.. dia ada kat situ.. rumah dia belakang apartment yg kitaorg stay,,
bila jumpa tu.. men jerit2 and peluk2 ae apa lagi..
I miss her freaky damn much..
seronok.. cepat sungguh masa berlalu..
lepas dinner.. ikut kawan2 Teater Ekonomi UI ..Nad..
g jalan2 dalam Kampus UI..
Kat sana.. kalau xde stiker.. kena bayar tao kalau nak masuk kawasan kampus..
bayangkan la.. kalau keluar masuk je.. berapa banyak kena bayar.. 
jadi wahai warga kampus UNIVERSITI di Malaysia.. Bersyukurlah anda...
lepas je pusing2 dalam kampus UI tu.. 
x sempat sampai apartment.. 
aq dengan Rya dah tertidur dalam kereta..
pastu sampai je kat apartment..
Mizi dangan kak Haifa gelakkan kitaorg..
sbb tdo.. penat kot..




esk.. pagi2 lepas bangun..
lepas Sarapan kat cafe dalam UI..
kitaorg nek Komuter pegi Institut Kesenian kat sana..
bahan bacaan untuk aktivis teater..banyak boleh dapat kat area  Institut tu..
mmg sesuaii la untuk insan2 yg nak menceburi bidang lakonan, teater dan bidang seni ni..
ouh ye.. org2 kat institut kesenian tu..
dress-up kaw2.. 
kami ni.. yg baju pon x sempat nak iron..hanyalah dipandang sepi..
hahahahhaa.. 
pastu..masa yang ditunggu2..
SHOPPING!!!  
PERHHH..kat TANAH ABANG TUUU...
mmg heaven..
menangis sebab x sempat nak pusing2 betul2.. 
dan bawa duit sket je..
tp mmg heaven..
ptt la org ckp kat situ SYURGA MEMBELI BELAH..
balik dari Tanah Abang tu.. kitaorg split up..
ade yg naik kete..
dan ade yg naik KOMUTER..
dan saya naik KOMUTER..
pengalaman naik komuter dia.. mmg terbaikk..
mcm men rugby..
kena tolak dr pintu belah kiri ke pintu yg berhadapan.. pehh..
x sanggup..xsanggup..
sapa2 yg selalu merungut pasal KTM kita ni..
u should experience that..then u know..
anda patut bersyukur..
Airport dia cantik!!! sgt2..
selesa..tp makanan boleh tahan mahal..
nasi putih, ayam dengan terung,, 44,000 rp..
menangis masa nak bayar tu.. nasib lepas tu dah nak balik..
 terpaksa redha, walaupun dalam hati meraung2.. hahaha



 THIS IS NASI AYAM PENYET MENANGIS...






Kota Tanah Abang


the proof.. how their Komuter is so pack!!


muka2.. mangsa keadaan..


pemandangan dari tingkat 17 Margonda Resident


dari dalam wardrobe.. because normal picture is too mainstream..


me and my lovely sissss...:)


sebelum meninggalkan apartment..


Jakarta Airport.. 



group picture in the lif..


last few thing i nak share.. 
I love Jakarta for the food and nice people..
tu pengalaman yg sgt seronok..dan saya akan ingat sampai bila2..
kalau anda bukan org yg sukakan kesesakan..
Jakarta bukan tempat anda..
sebab..tempat tu sgt ramai org dan sgt sibuk..
tp..tempat itu, akan mengajar kita erti Bersyukur..
untuk mereka yang mungkin hilang rasa..
anda dijemput kesitu..
dan wahai2 manusia yg suka bershopping..
u should go there too.. 
muehehhee..

For those who spent most of the time with me.. thank you for everything.. the moment were great..
i love each one of you.. till meet again.. ouh yeah.. katanya nak pergi EUROPE?? saya nak ikut.. jadi.. jangan lupakan saya.. muahahhaa.. Indonesia till meet again..
 


lagu ku ;)




Thanks A lots krane..dtg menjenguk!!:)