CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

star of the day :)

TiK tOk!


Get your own Digital Clock

Thursday, December 13, 2012

Oh My Weekend!!

Asalamualaikum dan salam sejahtera..
nie nak bukak cerita pasal hujung minggu saya!!
sebulan.. ade 4 kali sabtu..dan 4 kali ahad..
dan bulan Disember ni..
ade 5x sabtu dan ahad.
dan sepanjang 4 minggu nia..
aq xkan berada di kolej.. 
yee.. TIDAK akan berada di KOLEJ UNGKU OMAR ni!!
sbb..


Minggu 1- g survey Tempat JeSis..( Terengganu)


Minggu 2- Interaksi Xtreme-c (Sungai Chiling)



Minggu 3 (MINGGU NI)- g My Opkim (once again Terengganu)


n last but not least..

Minggu 4- surveying kali ke 2..

Minggu 5- rasanya baru boleh ddk diam2 kat kolej..bukak buku..sbb nak exm!!=.='



aaaaaaa...STRESS!!!
nak balik rumah la..
disebabkan hujung minggu yang busy..
kena balik weekdays..
sebelum minggu ke5..
kalau balik balik gak time tue..
mmg nma nyer x belajar la..
pastu..
nanti FINAL..
tgke je kertas soalan tue sampai tembus!!

buat org Terengganu..
(x kira la, mmg ddk situ ke..kampung nenek kat situ ke..)
Sila Jangan JELES sbb saya 3 kali sebulan nie g Terengganu..
mohon jgn jeles..
buat yang lain..
nak ole2??
bak mai duit.. 
biasa ae..
bila dah hujung2 sem nie.
mmg duit cukup2 je..

btw..
malam nie dah gerak g Terengganu..
doakan kami selamat pergi dan selamat balik..
muchas gracias me AMOR..
n selasa ada mid term KOLOID..
doakan yang terbaik dan cemerlang..amin...
tq!

ps: sepatutnya aq tgah tdo sekarang nie..
dan semoga homesick nie berkurangan..
n malam nie Malaysia lawan Thailand..harap2..
menang!!:D
Go Harimau Malaya Go!!



Tuesday, November 27, 2012

Tuesday!!:D

Asalamualaikum..
hari nie kelas xde..
langsung xde..
dan aq pon dah mcm xtao nk wat ape..
 kalau dulu..
mmg suka bila kelas xde..
sekarang..
bila kelas xde aq..
risau..
sbb aq tao..
kalau ddk bilik pon bkn wat pape..
dah nmpak katil..mmg xley nak wat pape..
(-_-)



ihsan pakciq google!!

skrg nie tgah menghitung hari untuk exm..
n tgah struggle pikirkan JeSis..
bnyak benda kena buat..
waaa..terasa dah besar plak..
cume nak suoh matang serta merta tue mmg xkan lah..
:D
hehe..
dah la..nak siapkan kerja2 yg sepatutnya disiapkan..
:)
Doakan JeSis dan hidup aq berjalan dengan lancar..
tq..


psst::aq dah round 1 semenanjung!! dr selatan ke utara!!:D
cuma belum jejak sabah je..
xpe..1 hari nanti..

Families..;)


berada di udara..sila ignore dia!!:D

Monday, November 19, 2012

bersawangnyee!!


Asalamualaikum..
blog ini semakin bersawang..
sudah x terjaga..
dan harapnya..
tidak menjadi tinggalan sejarah!!
=.='


*Harap maaf..kerja2 pembersihan sedang dijalankan..tq*

Sunday, October 7, 2012

When 'Ty' replaced "Teen"!!


Asalamualaikum..
*x jawab dosa..jawab??Alhamdulillah*
hari nie 7 hb Oktober 2012..
beberapa hari yg lepas.. 3 Oktober 2012..
knp nak ckp pasal hari yg dah lama lepas??
sbb.. 20 tahun yg lepas..
tarikh tue la..
yg menyebabkan..
En. Ab Rahman dan Pn. Siti Zubaidah
jadi AYAH dan IBU scra rasmi nya..
hohoho..
*over ko jah!!*
:D 
nampak x permainannya..
sbnrnya nak ckp..
smlm bdy aq ikut tahun masihi..
kalau ikut kalender hijrah..
dah lama dah 20..:D

bila da 2-3 hari nak 3 hb tue.
xcited..hehehe
biasa ae tue..
aq la kan..

tp..papepon
sedih..sbb lepas nie
dah umur dah Puluh..
xde belas2 lg..
rse mcm dah tua..
tp nak wat cmne..
awet muda ann..hahaahah..


my lovely x-clazmate mse matrik dulu..
org 1st yg wish..
yela..
New Zealand kan awal beberapa jam dr Malaysia..
anyway..thanks monique..
thanks gak pd semua org yg mendoakan dan mengucapkan ucpan tersebut..
terima kasih..

life is not as what we think..
obstacle come and go..
we just have to be brave to face it..


just spending our time..
celebrating it..
lucky n unlucky things happened in the same time..
Allah know the best..
thanks friends..
May Allah always bless us in our journey at this unexpected world.

Saturday, September 22, 2012

New Sem New Stories

Asalamualaikum.
hari nie dah 4 September 2012..
hari Kemerdekaan negara pon dah lepas..
Alhamdulillah Malaysia nie dah 55 tahun merdeka..
hmm..aq nie xde la pandai sgt bab2 politik nie..
tp..betul la kata cerdik pandai bhawa..
Mempertahankan kemerdekaan sesebuah negara itu,
lebih susah daripada mendapat kemerdekaan..
Sebagai rakyat Malaysia,
yang bersyukur dengan kehidupannya..
saya mendoakan agar KEHARMONIAN dan KEAMANAN negara TERCINTA ini
berkekalan untuk selama-lamanya..
kalau kita sendiri x sayang Malaysia..
siapa lg yg nak sayang..
YE DAKK..

sekarang nie..aq berada di kolej..
MMP untuk intake baru sedang berlangsung..
tatkala student2 lain masih menghadiri rumah terbuka..
aq dah ade tanggungjawab yang perlu dipikul..
kedengaran mcm senang je mmp nie ke..
tp kalau la kita x betul2 amanah dengan tugas yang diberi..
tidak memberi kan sepenuh tenaga ..
mungkin mmp nie x berlangsung dengan jayanya..
sebagai seorang Pemudah Cara..
banyak cabaran dan dugaan yang perlu diharungi..
kerana..
kadang2.. ade banyak konflik yang berlaku..
contohnya..
xcukup tidur sbb nak rancang betul2 aktiviti yang akan dilakukan esknya,
nak buat post mortem tentang setiap aktiviti yang telah berlangsung..
dan banyak lagi perkara yang perlu diuruskan..
pemahaman dan sokongan orang yang berada di sekeliling..
sememangnya menaikkan semangat..
menceriakan keadaan dan menjadikan sesuatu yang sukar..
menjadi mudah..

Allah menjadikan manusia nie..
sebaik2 makhluk ciptaan-Nya..
gunalah akal yang dikurniakan Allah..
untuk tujuan yang baik..
fikir la sebelum melakukan sesuatu perkara itu....

*nie post untuk hari Malaysia ye..;)


Monday, August 27, 2012

Selamat Hari Raya..

Asalamualaikum..
Selamat hari raya..
maaf zahir dan batin..
maaf atas segala kekhilafan diri ini..
semoga ukhuwah yg terjalin kekal smpai ke akhir hayat..


daripada kami sekeluarga..
me.danial.ayah.ibu.asyraf

Wednesday, August 1, 2012

Kisah Tahun 1

Asalamualaikum..
di pagi rabu yang permai nie..
aq nak cerita satu benda..
hari nie 1 Ogos 2012..
bersamaan 12 Ramadhan 1433H.
hari nie..aq dah dapat result sem 2..
*sila jgn tanya result tu!!*
Alhamdulillah..
meningkat dari sem lepas..

hari nie..lepas sahur tue..
terus x tidur..
padahal malam td tidur dlm pukul 2..
lambat sgt..
sekarang nie..mse tido..
xmenentu..
malam tidur lambat2 sgt..
tp siang terus x bgn2..
lepas nie kalau balik rumah..
xtao la apa nak jadi..=.='

bukak je FB pagi nie..
tgk kawan2 semua cite pasal 
sem yg akan datang..
sem yang lepas..
dan aq pon nak cerita jugak!!:D

aku jd 1st year Kat UKM nie bulan September 2011..
brapa hb??
sorry..xingat..;D
hehehe..
mse tue ayah parking kete kat Fst Baru..
xde la jauh sgt dr KUO nie..
tp untuk org yg baru datang mcm kami nie..
semua tue xde la jd halangan pon..
cari tempat nak daftar..
beratur panjang2..
err..duduk sebenarnya..tunggu no kena panggil..
sabar..sabar..
pandang kiri, pandang kanan..
tegur org sebelah..
kenal2 org..

dari seorang..dah jadi ramai dah yang aq kenal..
dari x kenal..jadi kenal.
dari budak yang aq kenal gitu2 je mse matrik..
bole jadi kawan rapat sekarang..
dari budak sek rendah yang kenal as budak kelas sebelah je..
dah jadi kawan sama2 nak tadbir kolej..
dari kawan2 yang x bper rapat dalam HELA..
sekarang nie dah jadi sebahagian dari hidup aq kat uo nie..

aq mmg x sukakan orentasi..
sgt2!!
dr MRSM, smpai Matrik dan kat U pon ade gak..
walaupon aq x suka..still kena pergi jugak..
yelah..kalau x pergi..
smpai sekarang aq sesat dalam U ni..
kau faham maksud aq??
xfaham??
ok, dengan baik hati aq terangkan..
Bila ade nyer orentasi tue..
senior2 ko akan terangkan semua ..
err..at least hampir semua benda..
pasal u kau tue..
jd..sila take part..
kalau x..kau sendiri yang mencari masalah..

Dari HELA aq mula..
dan sekarang pada HELA ae bakal berbakti..
mungkin ade yang tau..
naik sem 1 second year nie..
aq EXCO JAKSA HAL EHWAL LUAR DAN PENGANTARABANGSAAN..
yee..JAKSA HELA..
aq nie..saja cari nahas..
yelah..LC dah habis..next year dah bole rileks gle2 aw..
tp buat kerja gila pulak..
atas sebab apa..
aq pon xtao..
sbb nya..
entah..
mungkin aq dah terbiasa x ddk diam..
next year merupakan tahun yang paling mencabar..
mencabar sbb nak bahagi masa antara pelajaran dan kolej..
kalau senior/ lecturer tao..
mesti kna marah..
maaf sbb saya degil..
maaf sbb saya dah terlebih langkah..
maaf..
cuma saya harap..doakan saya..
doakan saya dapat lalui semua ini..
doakan saya berjaya dalam pelajaran dan urusan yang lain..
sebenarnya saya pon risau..
saya pon takut...
tp..
saya dah x boleh undurkan masa..
maaf..

ibu dan ayah pon agak terkilan..
sbb..mse semua org sedang cuti semester..
aq kena balik kolej..
uruskan Urusan untuk pendaftaran tahun 1 nanti..
ulang alik dari Johor ke KL..
mcm KL tue sebelah rumah..
sbb diri yang terlalu aktif..
sbb jarang dapat balik rumah..
sbb semua kekhilafan diri..
maaf..
doakan yang terbaik untuk diri nie..
tanpa restu dan doa dari ibu dan ayah..
Nurul xley berjaya..
doakan saya..

HELA, OLEO, TEATER, KUO
jd sebahagian dari diri aq kat UKM nie..
HELA,
aq dapat kawan2 yang super havoc..
kawan2 yang anggap diri mcm family..
kalau nak nanges bole jumpa dyeorg..
bole cerita semua benda..
bole jd keluarga time susah dan senang..
mcm mne aq x sayang..
kawan2 yang pertama skali aq rapat..
join sekali dgn rumet aq yg sgt2 gila..
ye..si Mastura senget tue..
hahaha..
Mas yang prank aq time pukul 2-3 pagi sbb dye xley tdo..
bgs sgt!!
ade kakak2 senior yang gila2..
yg bila tao kitaorg ade msalah..
terus tanya kenapa..
seorg abg senior yang kadang2 mcm member2 je..
ade kawan2..
yang saling syg antara 1 sama lain..
aq syg korunk sgt!!


nie first gambar kita ramai2..
time bulan mesra pelajar..
hari dimana nama Kembang tue muncul..
dan melekat smpai sekarang..


last aktiviti kita sem nie..
Sarawak kita berjaya jejak..
aq x sehebat Kak ratmah..
aq mengaku tue..
tp aq still akan cuba yang terbaik..
sokongan kalian amat2 aq harapkan..

OLEO..
pilihan ke4 mse UPU..
seronok belajar..
tp kdg2..
aq down!!
hampir putus asa..
tp ade kwan2 seJurusan..
yang jd pendorong..
Alhamdulillah..
Anis, Ili n Wicky..
terima kasih..
x lupa juga pada Dayah n Mira..
pada yg x disebut namanya pon..terima Kasih..
doakan kita sama2 berjaya sampai Graduate nanti..
dan tolong simpan rahsia yang aq nie JAKSA..
please..


1st potrait kita sama2..
diner..
pengalaman jd mc yg kedua..
walaupon aq carcamarba..
alhamdulillah..
semuanya berjalan dengan lancar..


LIO..
awesome..
dekatkan aq dengan dunia Oleo yang sebenar..


TEATER..
memanusiakan manusia..
ayat yang aq dengar..
ayat yang mengajarkan aq untuk Ikhlas dlm semua benda..
ade seorang guru..
yang sentiasa x jemu2 ajak aq join aktiviti..
maaf bung..
saya sayang sgt teater tue..
tp..
saya terpaksa buat pilihan..
mendahulukan mana yang lagi penting..
tanggungjawab yg sgt2 berat..
andai ade kesempatan..
InshaAllah..kita akn bekerjasama..;)
buat teman2 teater yang lain..
teruskan perjuangan kalian..
kemenangan mse Makum sgt membanggakan aq..
walaupon mse tue aq berada di Sarawak..
ye..masih berprogram bersama2 kawan2 tercinta..
semoga kejayaan itu milik kalian..
semoga ukhuwah kita x terputus disini..


Pentas MAKUM ku yang pertama..
walaupun hanya sebagai korus..
pengalaman itu berharga..

KUO..
kolej pertama dan mungkin yang terakhir..
untuk aq habiskan Ijazah Pertama ini..
beribu kenangan disini..
dari seorang pelajar biasa..
dan kini..
aq belajar memimpin..
mengenalkan aq tentang banyak benda..
kadang2 aq takut untuk melangkah..
memberi peluang di mana satu ketika dahulu..
aq bukan siapa2..
Alhamdulillah..
Allah memberi peluang..
dan semoga peluang ini digunakan sebaiknya.

maaf andai bicara nie terlalu panjang..
mungkin xde sesiapa yang nak tahu pon..
diri nie hanya mencari medium untuk berkongsi..
doakan kejayaan aq..
dalam hidup didunia dan akhirat..
dalam menjalani hari2 pada ini dan masa hadapan..
agar berjaya berlari selepas jatuh..
agar berjaya bersama yang lain..
agar menjadi seorang Hamba Allah yang taat..
anak yang berbakti pada ibu bapanya..
murid yang x lupa jasa gurunya..
kawan yang menyayangi sahabat2nya..
jadi manusia yang berbakti sepanjangnya..

ps: malam td masa jam pukul 12.00 Malam..
aq x nak pikir pasal result yg keluar tue..
takut..
nak redakan..
aq tgk Running Man..gelak2..
tp lepas tue..
terus menangis tersedu2..sbb takut sgt..
sbb marah kat org..aq tgk gak..
Alhamdulillah.. result tue menyebelahi aq..






















Thursday, July 19, 2012

Eksis- PART 2

Asalamualaikum..
hola..
nie smbungan hari kedua Eksis..
selepas bersarapan pagi..


kami bertolak g tgk org utan..
kat Semenggoh Nature Reserve..
excited we ols..
bila dpt tgk org utan tue..
harga masuk??
murah je jah!!
kita org masuk RM 5 seorang..
we ols ikut harga student @ rombongan..
kalau x silap la..
kalau silap..
maaf!!:D


depan pintu masuk..



tatkala org lain sibuk membayar tiket.
kami mengabdikan gambar bersama replika itu..




anxious disorder..
seronok sgt la tue..
nie kenderaan yg digunakan ntuk masuk ke tmpat org utan tu..
sorang RM 1 je..


"Iols pon pandai posing tao~~..jgn pandang sebelah mata!!"
kata haiwan tersebut..



"ape tgk2..nak le tue~~."
poskad yg pandai berkata2..

lepas balik dari semenggoh tue..
kami singgah di tmpt yg menjual bnyak sgt2 pasu..
pening kepala nk beli..
nak beli yg besar..
cmne pulak nak bawak balik nie..
last2..
beli je yg kecik..
balut2 dgn surat khabar..
n t ley sumbat dlm lugage...:D
kan kawan2!!


selepas solat Jumaat..
kami makan tengah hari..
kakak2 dn kawan2 kesygn..
menunjukkan kepakaran memasak!!
walaupun hnya berlaukkan sardin n telur dadar..
bila makan ramai2..
sedap..bertambah2!!!yum2..:)



petang ptg tue..kami melawat DUN SARAWAK..
pening gak la kepala..
sbb driver tue bwk pusing2 kat tmpat yg sama je..
haish..risau jugak time tue..
then bila dah smpai..
mula2 xley msk.
tp lepas jumpa Abg Guard tue..
Alhamdulillah..
kami dibenarkan masuk..
tp..
area luar2 je ae..
x smpai dalam pun..;D
ok la..
ley lepas gian ambik gambar!!:D


lepas tue..
kami ke Port Margarita..
tempat nie merupakan tinggalan sejarah..
 warisan negara yang sgt berharga..
kat sini jugak.. ade kubur Isteri James Brooke..
nice place..
walaupun agak menyeramkan..;D
tmpat nie mmg sesuai la jd kubu..
sbb kedudukannya yang strategik..
bole nmpak bandar Kuching yang cantik..



lepas habis je melawat tempat2 nie..
kitaorg balik rumah..
otw tu singgah KFC..
beli makanan untuk malam..

waktu malam nie..
kami just stay kat rumah..
buat preparation untuk esknye..
smbil menikmati nasi goreng + ayam KFC..
yum2..
2 hari seterusnya merupakan hari2 yang mencabar..
tp memberikan seribu satu kenangan yang terindah!!:)

as usual..
last but not least..
our Family portrait of the day!!


yg nie kat Semenggoh..


this one at DUN!!

ps: uhibbuki fillah!!
* aku menyayangi mu kerana Allah*








lagu ku ;)

Thanks A lots krane..dtg menjenguk!!:)