CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

star of the day :)

TiK tOk!


Get your own Digital Clock

Monday, August 27, 2012

Selamat Hari Raya..

Asalamualaikum..
Selamat hari raya..
maaf zahir dan batin..
maaf atas segala kekhilafan diri ini..
semoga ukhuwah yg terjalin kekal smpai ke akhir hayat..


daripada kami sekeluarga..
me.danial.ayah.ibu.asyraf

Wednesday, August 1, 2012

Kisah Tahun 1

Asalamualaikum..
di pagi rabu yang permai nie..
aq nak cerita satu benda..
hari nie 1 Ogos 2012..
bersamaan 12 Ramadhan 1433H.
hari nie..aq dah dapat result sem 2..
*sila jgn tanya result tu!!*
Alhamdulillah..
meningkat dari sem lepas..

hari nie..lepas sahur tue..
terus x tidur..
padahal malam td tidur dlm pukul 2..
lambat sgt..
sekarang nie..mse tido..
xmenentu..
malam tidur lambat2 sgt..
tp siang terus x bgn2..
lepas nie kalau balik rumah..
xtao la apa nak jadi..=.='

bukak je FB pagi nie..
tgk kawan2 semua cite pasal 
sem yg akan datang..
sem yang lepas..
dan aq pon nak cerita jugak!!:D

aku jd 1st year Kat UKM nie bulan September 2011..
brapa hb??
sorry..xingat..;D
hehehe..
mse tue ayah parking kete kat Fst Baru..
xde la jauh sgt dr KUO nie..
tp untuk org yg baru datang mcm kami nie..
semua tue xde la jd halangan pon..
cari tempat nak daftar..
beratur panjang2..
err..duduk sebenarnya..tunggu no kena panggil..
sabar..sabar..
pandang kiri, pandang kanan..
tegur org sebelah..
kenal2 org..

dari seorang..dah jadi ramai dah yang aq kenal..
dari x kenal..jadi kenal.
dari budak yang aq kenal gitu2 je mse matrik..
bole jadi kawan rapat sekarang..
dari budak sek rendah yang kenal as budak kelas sebelah je..
dah jadi kawan sama2 nak tadbir kolej..
dari kawan2 yang x bper rapat dalam HELA..
sekarang nie dah jadi sebahagian dari hidup aq kat uo nie..

aq mmg x sukakan orentasi..
sgt2!!
dr MRSM, smpai Matrik dan kat U pon ade gak..
walaupon aq x suka..still kena pergi jugak..
yelah..kalau x pergi..
smpai sekarang aq sesat dalam U ni..
kau faham maksud aq??
xfaham??
ok, dengan baik hati aq terangkan..
Bila ade nyer orentasi tue..
senior2 ko akan terangkan semua ..
err..at least hampir semua benda..
pasal u kau tue..
jd..sila take part..
kalau x..kau sendiri yang mencari masalah..

Dari HELA aq mula..
dan sekarang pada HELA ae bakal berbakti..
mungkin ade yang tau..
naik sem 1 second year nie..
aq EXCO JAKSA HAL EHWAL LUAR DAN PENGANTARABANGSAAN..
yee..JAKSA HELA..
aq nie..saja cari nahas..
yelah..LC dah habis..next year dah bole rileks gle2 aw..
tp buat kerja gila pulak..
atas sebab apa..
aq pon xtao..
sbb nya..
entah..
mungkin aq dah terbiasa x ddk diam..
next year merupakan tahun yang paling mencabar..
mencabar sbb nak bahagi masa antara pelajaran dan kolej..
kalau senior/ lecturer tao..
mesti kna marah..
maaf sbb saya degil..
maaf sbb saya dah terlebih langkah..
maaf..
cuma saya harap..doakan saya..
doakan saya dapat lalui semua ini..
doakan saya berjaya dalam pelajaran dan urusan yang lain..
sebenarnya saya pon risau..
saya pon takut...
tp..
saya dah x boleh undurkan masa..
maaf..

ibu dan ayah pon agak terkilan..
sbb..mse semua org sedang cuti semester..
aq kena balik kolej..
uruskan Urusan untuk pendaftaran tahun 1 nanti..
ulang alik dari Johor ke KL..
mcm KL tue sebelah rumah..
sbb diri yang terlalu aktif..
sbb jarang dapat balik rumah..
sbb semua kekhilafan diri..
maaf..
doakan yang terbaik untuk diri nie..
tanpa restu dan doa dari ibu dan ayah..
Nurul xley berjaya..
doakan saya..

HELA, OLEO, TEATER, KUO
jd sebahagian dari diri aq kat UKM nie..
HELA,
aq dapat kawan2 yang super havoc..
kawan2 yang anggap diri mcm family..
kalau nak nanges bole jumpa dyeorg..
bole cerita semua benda..
bole jd keluarga time susah dan senang..
mcm mne aq x sayang..
kawan2 yang pertama skali aq rapat..
join sekali dgn rumet aq yg sgt2 gila..
ye..si Mastura senget tue..
hahaha..
Mas yang prank aq time pukul 2-3 pagi sbb dye xley tdo..
bgs sgt!!
ade kakak2 senior yang gila2..
yg bila tao kitaorg ade msalah..
terus tanya kenapa..
seorg abg senior yang kadang2 mcm member2 je..
ade kawan2..
yang saling syg antara 1 sama lain..
aq syg korunk sgt!!


nie first gambar kita ramai2..
time bulan mesra pelajar..
hari dimana nama Kembang tue muncul..
dan melekat smpai sekarang..


last aktiviti kita sem nie..
Sarawak kita berjaya jejak..
aq x sehebat Kak ratmah..
aq mengaku tue..
tp aq still akan cuba yang terbaik..
sokongan kalian amat2 aq harapkan..

OLEO..
pilihan ke4 mse UPU..
seronok belajar..
tp kdg2..
aq down!!
hampir putus asa..
tp ade kwan2 seJurusan..
yang jd pendorong..
Alhamdulillah..
Anis, Ili n Wicky..
terima kasih..
x lupa juga pada Dayah n Mira..
pada yg x disebut namanya pon..terima Kasih..
doakan kita sama2 berjaya sampai Graduate nanti..
dan tolong simpan rahsia yang aq nie JAKSA..
please..


1st potrait kita sama2..
diner..
pengalaman jd mc yg kedua..
walaupon aq carcamarba..
alhamdulillah..
semuanya berjalan dengan lancar..


LIO..
awesome..
dekatkan aq dengan dunia Oleo yang sebenar..


TEATER..
memanusiakan manusia..
ayat yang aq dengar..
ayat yang mengajarkan aq untuk Ikhlas dlm semua benda..
ade seorang guru..
yang sentiasa x jemu2 ajak aq join aktiviti..
maaf bung..
saya sayang sgt teater tue..
tp..
saya terpaksa buat pilihan..
mendahulukan mana yang lagi penting..
tanggungjawab yg sgt2 berat..
andai ade kesempatan..
InshaAllah..kita akn bekerjasama..;)
buat teman2 teater yang lain..
teruskan perjuangan kalian..
kemenangan mse Makum sgt membanggakan aq..
walaupon mse tue aq berada di Sarawak..
ye..masih berprogram bersama2 kawan2 tercinta..
semoga kejayaan itu milik kalian..
semoga ukhuwah kita x terputus disini..


Pentas MAKUM ku yang pertama..
walaupun hanya sebagai korus..
pengalaman itu berharga..

KUO..
kolej pertama dan mungkin yang terakhir..
untuk aq habiskan Ijazah Pertama ini..
beribu kenangan disini..
dari seorang pelajar biasa..
dan kini..
aq belajar memimpin..
mengenalkan aq tentang banyak benda..
kadang2 aq takut untuk melangkah..
memberi peluang di mana satu ketika dahulu..
aq bukan siapa2..
Alhamdulillah..
Allah memberi peluang..
dan semoga peluang ini digunakan sebaiknya.

maaf andai bicara nie terlalu panjang..
mungkin xde sesiapa yang nak tahu pon..
diri nie hanya mencari medium untuk berkongsi..
doakan kejayaan aq..
dalam hidup didunia dan akhirat..
dalam menjalani hari2 pada ini dan masa hadapan..
agar berjaya berlari selepas jatuh..
agar berjaya bersama yang lain..
agar menjadi seorang Hamba Allah yang taat..
anak yang berbakti pada ibu bapanya..
murid yang x lupa jasa gurunya..
kawan yang menyayangi sahabat2nya..
jadi manusia yang berbakti sepanjangnya..

ps: malam td masa jam pukul 12.00 Malam..
aq x nak pikir pasal result yg keluar tue..
takut..
nak redakan..
aq tgk Running Man..gelak2..
tp lepas tue..
terus menangis tersedu2..sbb takut sgt..
sbb marah kat org..aq tgk gak..
Alhamdulillah.. result tue menyebelahi aq..






















lagu ku ;)

Thanks A lots krane..dtg menjenguk!!:)