CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

star of the day :)

TiK tOk!


Get your own Digital Clock

Friday, December 9, 2011

Kita Hanya Mampu MERANCANG..

Asalamualaikum...:)
kita hanya mampu merancang..tp..
ALLAH yg mengIZINkan sesuatu itu untuk berlaku..

contohnye lah..
kau berangan nk dapat kereta kat bwh nie..


tp..Allah hanya izinkan kau untuk dapat..

........
err..bkn yg nie..
tapi
yg nie


kau patut bersyukur..
sbb..
sekurang2nya..kau masih ade kereta dr org lain..
yang ade motor je..
n pd yg ade motor..
kau patut bersyukur..
sbb kau ade motor..
dan org lain jalan kaki je..
yg jalan kaki pon..
ptt bersyukur..
sbb ALLAH bg nikmat untuk 
berjalan..

lagi satu...

kau merancang untuk pergi melancong kat luar negara..
yelah..
kan musim cuti sekolah nie..
*fyi..sye bkn bdk sekolah lagi yee..walaupun comel mcm bdk sekolah..twink2..:)*
kau merancang nk pergi tmpt nie..


tapi..ko hanya sampai..


bersyukurla..
sbb ade org hanya mampu melihat dlm tv je..

sbnrnya..aq nk ckp.yg..
manusia nie mmg dan sememang2nya bijak merancang..

nak buat tu,,nak buat nie...
nak ambil course tue..xnk ambil course nie..
nk tu..n nak niee..

tp ape2 pon..
 kalau Allah x IZINkan..
rncgan itu hanya tiggal rncgan...
tp jgn plak sedih..
kerana Allah kan MAHA MENGETAHUI..
mgkin ALLAH dah ade rngan yg lebih baik untuk kita..
yg paling penting!!
kita mesti jd HAMBANYA yg tahu BERSYUKUR..
atas nikmat yg diberikan-NYA..
sbb
x semua org dapat..
sbb
x semua org ade ape yg kita ada..
dan

sbb
ALLAH SAYANGkn hamba2-NYA..:)
 <3 LA TAHZAN..:)BERSYUKUR LA <3

"KITA HANYA MAMPU MERANCANG TP..
ALLAH YG MENGIZINKAN"





No comments:

Post a Comment

lagu ku ;)

Thanks A lots krane..dtg menjenguk!!:)